Povestea fotografiei socante de pe coperta cartii lui Liviu Alexa - "Dumnezeu mi-a dat LIKE pe Facebook"

Aparitia cartii "Dumnezeu mi-a dat Like pe Facebook" nu avea cum sa ramana neremarcata in peisajul editorial sarac din Romania. Jurnalistul Liviu Alexa semneaza o carte foarte interesanta despre noile realitati post-Covid-19 si despre influenta enorma pe care retelele sociale de tip Facebook incep sa o aiba asupra fiecarui domeniu in care activam, fiecarui aspect din vietile noastre. Dar fotografia care insoteste coperta este de departe cel mai bun "mesager" al cartii lui Alexa, o fotografie-concept in care autorul apare imbracat in haine aparent preotesti parand sa propovaduiasca noile "religii" ale lumii: Facebook, Twitter, Instagram. Fotografia a produs reactii din cele mai diverse, iar autorul a tinut sa dea cateva explicatii interesante pe pagina sa de... Facebook:

" “Nu judeca o carte după copertă” e proverbul perfect ce se potriveste cartii mele - "Dumnezeu mi-a dat like pe Facebook".

Ideea mi-a venit impreuna cu titlul, chiar inainte de conceperea cartii, asa sunt eu, mai indraznet si dornic sa administrez altora socuri.

In fapt, si titlul, si coperta, sunt niste metafore menite sa te puna pe ganduri. Daca ai ganduri. Daca mai ai ganduri despre lumea in care traiesti, daca nu cumva esti o oaie cu creier ars ce se pierde in turma.

Pana si cativa dintre prietenii mei vechi au fost socati de fotografie, de ideea mea artistica, de care eu sunt foarte mandru.

Mi-au spus ca li se pare violenta abordarea, desi eu nu fac altceva decat sa INSINUEZ lucruri. Da, par sa fiu imbracat in haine de popa, cand colo, i-am sterpelit bunului meu prieten Mihai Lapusan, roba de avocat cu care castiga atatea procese si m-am dus repede la Roxana Petrean la studio.

In capul meu aveam tot conceptul: simbolul Facebook trebuia tinut de mine in chip de Cruce, in loc de colan, urma sa imi pun logo-ul Twitter, iar pe o carte veche de bucate am listat logo-ul Instagram, mimand ca tin Cartea Sfanta in mana.

Am vrut sa PAR un preot al lumii superficiale in care traim, lumea in care se propovaduieste ipocrizia, minciuna, falsa viata, ura, lumea in care pretindem ca suntem eroi, cand, de fapt, suntem niste papagali.

Si, dom'le, ce circ a iesit de la ortodoxopatii de serviciu! Blasfemieeee, rusineee, Alexaaa! In fapt, doar cei inteligenti au inteles amara ironie vizuala.

Ne-am transformat, MAI ALES in anul Covid-19, in sclavii retelelor de socializare. Sigur, puteti sa ziceti ca nu e asa, cifrele va contrazic. Hai, dati o geana scurta pe mobilul personal si vedeti ce "screen time" aveti in medie pe zi, s-ar putea sa aveti un soc.

Si la asta ma refeream. Si despre asta vorbesc in carte, fara sa arat cu degetul: despre criza dubla pe care o traim. Ceva fara precedent. Traim simultan criza Covid-19 si, de asemenea, proliferarea pana aproape de paroxism a consumului de social media.

E bine? E de rau? Cititi cartea, va GARANTEZ ca va va pune pe ganduri. E o carte de analize - "Harari style" (pastrand proportiile, da?), in care, si asta o spun altii, reusesc foarte bine sa ii pun pe ganduri pe toti cei ce o citesc:

Cum va fi viata noastra de acum inainte? Va invinge Netflix Hollywood-ul? Ce s-ar intampla daca Cristiano Ronaldo s-ar face jurnalist? De ce stam atata pe Facebook? Cine sunt noile staruri digitale, mai tari ca vedetele de cinema? Cum s-a adaptat religia la social media? Dar pornografia? Ce vor invata copiii nostri in viitor, si mai ales, CUM vor invata? Mai avem nevoie de Arta, de muzee, de creativitate? Ce stiri citesc tinerii sub 30 de ani si cine greseste in relatia cu ei? De ce radem tot mai prost pe Facebook, de ce s-a stricat Umorul? Ce inseamna Black PR? Care sunt eroii falsi pe care ii meritam? Cum va minte presa, cum va manipuleaza, de ce intoarce presa capul cateodata? De ce am ajuns un pamant de obezi media? De ce Facebook este noul nostru esafod? Cine sunt Legiunile Urii? De ce nu putem vedea sanii Reginei Elisabeta?

Cred ca am scris una dintre cele mai interesante carti din acest an din Romania. Si vreau sa fac din ea un pariu. Caci despre romani se spune ca nu citesc. Vreau sa demonstrez contrariul.
Fac din cartea mea un show comercial si o vand la pachet cu alta carte de-a mea, cu poezii de dragoste, intitulata "Cum sa ai orgasm in 3,5 pasi", o alta metafora menita sa intrige, fiindca, evident, nu am reteta unui orgasm "in pasi", ci vreau, prin acest titlu, sa arat superficialitatea lumii in care traim, in care credem ca putem face un milion de euro in 3 zile sau sa invatam sa cantam la pian in 5 pasi.


Fiecare pachet contine cartile mele insotite de autograf si un cadou-surpriza. Ceva inedit.


Costa 100 de lei totul, fiindca eu nu ma vand la kil (sunt gras, v-ar costa enorm, hahaha), am muncit enorm si am investit mult pentru acest proiect. Dar 100 de lei pentru doua carti speciale nu e o obraznicie, acelasi pret il veti da si in librariile "normale".


Doar ca, de aceasta data, vreau sa evit librariile-rechin, si sa am contact direct cu toti cititorii mei.


Fa-ti un cadou pentru concediu sau fa-i un cadou creierului tau.


Comanda de pe www.liviualexa.com ", a scris jurnalistul clujean. 

Adauga comentariu